Gellért, a divat strandja! Divatpályázat és díjátadó fashion show
2013.09.09 13:52
A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt -a Sonia Produkciós Kft szakmai együttműködésével - 2013. május 1-én – Gellért, a divat strandja! -címmel pályázatot írt ki az alábbi témakörben:
A pályázó feladata 2-3 darabos fürdőruha/strandkollekció megtervezése volt az 1940-es, 1950-es évek vonalvezetése , alapanyagai ,színvilága felhasználásával szabad átiratban, a mai, kortárs divatba történő újraértelmezéssel.
A kiválasztott –és legyártott- pályamunkák egy nagyszabású- teltházas- fashion show keretén belül mutatkoztak be 2013. augusztus 29.-én a Szent Gellért Uszoda és Gyógyfürdőben!
A fashion show kifutója a külső medence vize fölött helyezkedett el -eddig egyedülálló módon -a Gellért Fürdőben.
A programot Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Jazz Tanszéke hallgatóinak koncertje nyitotta meg.
A modellcsapat összeállítása speciális volt, hisz a Széchenyi Bank- FTC vizílabdacsapat tagjai– a professzionális modellek mellett- alkalmi modellként vettek részt az eseményen.
Kiegészítő fashion show programként a MAISON MARQUISE illetve a PELSO brandek 2013-as beachwear capsule kollekcióit láthatta az esemény közönsége.
A zsűri különdíját Szépligeti Ágnes kapta
Az 1. helyezést Károlyi-Kovács Viktória érte el.
A 2. helyezést Csabai Zita vihette haza.
Az est szervezője a Sonia Produkciós Iroda, a divatshow rendezője Szabó Pálma, vele beszélgettünk a nagysikerű rendezvényről, tervekről ,a következő showról …
Hogyan született meg a gondolat,hogy életre keltsd a régi idők fürdőruha divatját?
- Tudom, hogy erre valami misztikus, speciális válasz lenne jó, de a valóság ennél sokkal egyszerűbb.Nekem nagyon sokféle ötlet jár mindig az agyamban, amire a megfelelő időre, és helyszínre vár.Ez a gondolat már régóta ott volt a fejemben, kitaláltam a részleteit, nagyjából készen volt a projekt- koncepció is elvi síkon.
A lehetőség a megvalósulásra a tavalyi évben el is érkezett, hiszen a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt együttműködő támogatásának köszönhetően életre kelhetett a projekt.
Milyen céllal jött létre a rendezvény ?
- A rendezvénysorozat célja kettős, hiszen egyrészről lehetőséget kívántunk biztosítani a fiatal tervezők bemutatkozására egy eddig még nem feldolgozott pályázati témában.Másrészről, a Gellért Uszoda és Gyógyfürdő - valamint az újraálmodott fürdőruhák -szervesen kapcsolódnak a fürdő életének mindennapjaihoz. A divatbemutatón keresztül új célcsoportot is sikerült elérnünk, hiszen nagyon sokan először jártak a Gellért fürdő falai között.
Milyen sikerrel zárult a rendezvény?
- Mind a közönség, mind támogatóink- valamint a média részéről is- egyaránt nagy sikert könyvelhetünk el. Rengeteg pozitív visszajelzés érkezett, amelyekre mind büszkék vagyunk.Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy már elindultak az előkészületek a jövő évi pályázati kiírásra, ahol az 1960-as, 1970-es évek fürdőruhadivatját fogjuk a közönség elé vinni
Mi a következő projekt amin dolgozol ? Milyen terveid vannak a közeljövőben?
Egy nagyon izgalmas időszak elé nézünk, hiszen a Gellért, a divat strandja 2013! eseményünk után egy több európai nagyvárost is átfogó projekt szervezésébe kezdünk, -természetesen divat témakörben- külföldi helyszíneken.A Marie Claire Fashion Days nemzetközi bemutatóinak megrendezésére ismét megkaptuk a felkérést, ez minden évben szép, örömteli feladat, erre már gőzerővel folynak az előkészületek.
Készülünk autóbemutatóra is ősszel, és igyekszünk minél több helyen publicitást adni a Gellért divatpályázatunk leendő győzteseinek kisebb bemutatókon keresztül.
Akkor most- a Gellért fashion show után- nincs megállás, nincs pihenés?
Most valóban nem a pihenés időszaka következik, sokkal inkább az aktív munka időszaka jön el.
De tervezünk télre egy hosszabb kikapcsolódást Ázsiába- kedvenc földrészünkre- ahol a feltöltődésen túl a magánéletem egy különleges, szép kerek évfordulóját is méltó módon megünnepeljük, természetesen kettesben.