A Modern Nő vendége - Benke Erika

2013.09.10 09:08

A Modern Nő vendége, Benke Erika  , aki egy sokoldalú színes egyéniség , főállásban a Paksi Atomerőműben berendezés mérnökként dolgozik,szabadidejében a hobbijának él , köt,csipkét köt ,természetes alapanyagokból készít szappanokat és kozmetikumokat valamint blogot szerkeszt.

 

                                                 

Hogyan lett hobbija a kézművesség ezen belül a kötés,csipke kötés?

-          A  kézimunkát még a szülői házban,a családi hagyományokat követve az édesanyám és a nagymamám által ismertem és szerettem meg,azonban komolyabb szinten kb.10 éve kezdtem el foglalkozni vele. Elsőként hímeztem,majd a későbbiek folyamán kezdtem el a kötéssel foglakozni. Az elkészített egyedi darabok a saját terveim alapján készültek,számos kötés mintám ,tervem jelent meg  nyomtatásban is egy régebbi kiadású újságban. Ma a kötés területén együtt dolgozom a Lanatex fonalbolttal,mely kitűnő  alapanyagokat biztosít számomra. Az elkészült kötött ruhadarabok természetesen mindenki számára elérhetőek,melyek a blog oldalamon megtekinthetőek.

     

 

Milyen igény mutatkozik a manapság a kötés iránt ?

- Szerencsére  elmondhatom,hogy a kötés iránt való érdeklődés  az utóbbi időben sem csökkent,ezért számos kötőiskola keretén belül ismertetjük és tanítjuk meg a kötést,hogyan készíthetünk különböző kézimunkát és ruhadarabot. A kötéssel kapcsolatos témákban .

Másik szenvedélye a természetes alapanyagokból készült szappanok és kozmetikumok készítése.

-          A natúr kozmetikumokkal a saját  ”bőrömön” keresztül kerültem közelebbi kapcsolatba,melyből  mára szinte hivatás lett. Volt egy sebem,melyet hosszas orvosi kezelés után,magam kezdtem el gyógyítani. Vettem egy készítőtől 2 db kecsketejes-shea-vajas szappant és egy testápoló tömböt. Korábban is voltak már próbálkozásaim,de mindig visszatértem a tusfürdők használatához. Egyik este nézegettem a testtömb dobozkáján az összetevőket,és arra gondoltam a néhány alapanyagból ,hogy ez nem lehet olyan ördöngösség. Rákerestem  és kiderült ,hogy a legegyszerűbben elkészíthető házi kozmetikum. Másnap megrendeltem a hozzávalókat, harmadnap megérkezett  és még aznap elkészítettem első saját tömbjeimet. Aztán már csak arra emlékszem,hogy a sebem eltűnt, már nincs ott ,olyan a bőröm helyén,mint újkorában. Azt hiszem ez volt az a pillanat ahonnan nem volt megállás ! Előástam a gyógynövényes könyveket, amikor volt időm keresgéltem a neten,olvastam,gyűjtöttem az információkat a témában. A szappankészítés területén is rengeteget olvastam, honlapokat,blogokat ,,fórumokat és szappankészítő könyveket. Aztán szép lassan letisztult bennem, mint is akarok ÉN ! Szép,de egyszerű szappanokat akarok,amiben csak az van amire feltétlenül szükség van. Már tudtam ,mit akarok csak meg kellet valósítani. Kikísérleteztem a saját receptjeimet, kipróbáltam több variációt. Saját műhelyemben készítem a természetes alapanyagokból a különböző szappanokat és kozmetikai szereket. Erre különösen is büszke vagyok,mert a műhelyemben készült termékek  minden kritériumnak,szabálynak megfelelően ,engedélyekkel ellátva kerülnek megvalósításra.

-          Az általam készített termékek megtekinthetőek ,és megrendelhetőek blog-oldalamon : https://benkeerikaszappan.blogspot.hu  ,ahol számos érdekességet olvashatnak az érdeklődők,gyógynövényekről,a termékekről egyaránt.

 

        

Téma: A Modern Nő vendége - Benke Erika

Nincs hozzászólás.

Új hozzászólás hozzáadása